dimarts, 21 d’octubre del 2008

Quines són les teues arrels?


La reflexió d'avui gira entorn a les arrels ètniques i culturals desconegudes.

Si us pareu a pensar, desconeguem per complet la nostra procedència familiar. Coneguem l'origen cultural dels nostres pares, avis, besavis, i com a molt, re-besavis.
Però d'on serien els re-besavis dels re-besavis? Qui sap... molt probablement foren valencians, catalans, aragonessos o fins i tot del centre d'Espanya. No obstant, també podrien ser Búlgaros, Russos, Equatorians o Marroquins.

Tot i la dificultat d'averiguar les arrels dels nostres avantpassats, sempre queda l'opció d'imaginar, somniar o deixar-se dur per els instints i les emocions.

Jo aposte a que alguna generació molt llunyana venia del Marroc, o per no cagar-la, diguem-ne d'algún país Àrab.

Per què? Doncs per què quan he viatjat a algún país Àrab (n'he vist més de 4) m'he sentit com a casa, he trobat una cultura molt propera a mí. Alguns direu que estic boja però estic segura de que en el fons, molt en el fons, sóc "moreta".

La música, els colors, els olors, els mercats, la cultura de carrer... Excepte en alguns temes més pròxims a la religió que a la cultura, em sento molt identificada.

Qui sap si algun familiar del segle XVII es va casar en un Mustafà o Mohammed... !

Això no ho podré investigar mai, però jo, seguiré somiant amb les meues arrels àrabs. Somniar també és gratis, i damunt, és molt divertit!..


I tu? Quines penses són les teues arrels?

3 comentaris:

Lucrècia de Borja ha dit...

Fa un parell d'anys em va pegar per investigar les meues arrels i fer un mega-arbre genealògic. Vaig treure fins a 6 generacions i són tots del País Valencià, de les comarques centrals, tant d'una banda com de l'altra.

ciber-besets ancestrals

ConXa ha dit...

Jo tinc un familiar que també ho ha fet (bé, ha averiguat el que correspon a la familia de mon pare)... Menudo curro, total, que veniem de Catalunya.

Però qui sap, si puguessim viatjar en una màquina del temps...
¡m'encantaria fer-ho!

Ara, quina decepció, i si no són àrabs? Tota la meua fantasia cauria de ple...

Prefereixo seguir imaginant :P

dErsu_ ha dit...

Jo aniria més enrere, sis vegades sis per sis elevat a la sisena, i allà trobaríem als avantpassats de tothom, potser a la dita banya d'Àfrica, per Etiòpia, crec. O això diuen.